Strategische positionering (2017)

Anno 2017 heeft de bouwsector met forse oververhitting te maken. Als gevolg van de grote vraag naar huizen en een kleiner aanbod van zowel bestaande koopwoningen als nieuwbouw, stijgen de omzetten flink. Niet alleen de woningbouw groeit in 2017. Ook het marktvolume van de utiliteitsbouw groeit mee, doordat er grote vraag is naar nieuwe distributiecentra, fabrieken en hallen. Een neveneffect van de gestegen vraag is dat er momenteel knelpunten zijn aan de aanbodzijde. Het tekort aan personeel loopt op, evenals levertijden en prijzen van bouwmaterialen. Des te interessanter welke strategische positie bedrijven innemen nu de omzetten en kosten toegenomen zijn. Zijn deze verschillen groot als we deze vergelijken met het de minder gunstige jaren 2015 en 2016?

Abonneren

Bent u nog geen abonnee, maar wilt u wel volledige toegang tot de database? Kies dan voor een BouwKennis Basis abonnement.

Proefabonnement

Wilt u dit artikel lezen, maar heeft u geen abonnement? Ervaar gratis het gemak van de BouwKennis Database en sluit een proefabonnement af. Hiermee krijgt u kosteloos volledige toegang tot twee artikelen uit de Database.